Nog een nadeel is dat ik met deze actie meteen mijn ideaal verloochen. Mijn ideaal was niet om een blog op te zetten, maar wel een bloek, een boek. Mijn ideaal was om het daarbij te houden op éen enkel blogbericht waarin ik met veel te veel trommen en bazuinen het boek aanbeveel dat de bezoeker dan ofwel hoofdstuk per hoofdstuk in de widget ‘Pages’ kan vinden, ofwel stap per stap door op de pijltjes te klikken na elk hoofdstuk.  Dat idee van ‘éen enkel blogbericht’ is nu natuurlijk helemaal aan flarden. Zucht zucht. Ja, akkoord, ik had mijn ideaal al aan de kant geschoven door toch een tweede bericht te publiceren, maar toch. Zucht zucht.

 – Ach, als mijn geweten mij al te zeer opbreekt, kan ik nog al deze berichten opnieuw uitvegen en het allereerste enige bericht laten staan of zelfs herpubliceren. Het internet is toch handig, als je even nadenkt!

