Nee, de waarheid is waarschijnlijk gewoon dat z’n blog niét snel groeit. Of dat ik er niks van begrijp. Goed, we laten detender at media weer met rust en gaan verder met de analyse:  er staan ook zogezegd snelst groeiende blogs in de lijst die dagen niet éen maar zelfs geen bericht publiceren! Hoe kan dat? Niemand die mij antwoordt, maar foto’s publiceren lijkt anders wel goed te werken. Foto’s wegen natuurlijk wel wat bij het uploaden. Betekent dit dat het aantal gebruikte bites meetelt in de formule? (Anderzijds is 72 dpi de norm voor illustraties, dacht ik, dus als je foto’s van die norm doorstuurt, wegen ze dan wel zo veel door? Of kun je daar geweldig overheen gaan en bijvoorbeeld foto’s van 1200 dpi op je site krijgen?) Ik word er meer en meer beduusd van. Wordt verder het aantal reacties meegeteld? Misschien. Lijkt logisch. Maar ik blijf vasthouden aan het idee dat het aantal blogposts op korte termijn zwaar weegt. Waar gaat het in een blog anders om? Om de blogs, gatverdamme! Goed de formule van WordPress blijft dus geheim, maar we gaan daarom niet bij de pakken blijven zitten, laten we het er maar op wagen, want het lijkt me toch interessant om even een explosie van postjes uit te proberen. En ik heb intussen zoveel voorbereidend werk gedaan dat ik er nu niet graag mee ophou. …

