De lezer zal zich herinneren dat mijn internetadviseur Bart het in Bart is boos weer beter wist in verband met de kaft van Kerkhofblommen van Guido Gezelle in Een november? Wauw! en dat hij goed in zijn gat gebeten was omdat de minister van cultuur achter ons stond. Wel, ik moet er nu onwillekeurig toch hard bij glimlachen.

smile-no-snor-frame.jpg

Want ik heb nóg belangrijker steun gekregen: Guido Gezelle zélf heeft mij gebeld! In persoon!

 

Schone!

‘Schone,’ zei hij, en z’n stem beefde van liefde, ‘schóoone’. Met daarna het bekende praatje van het gaat zo al slecht genoeg met de goede boekhandel. Logisch dat het daar slecht mee gaat! Want wie koopt er nu nog boeken waar iets in staat? Maar dat heb ik hem niet gezegd.

‘Dank u zeer, goede vriend,’ zei ie, ‘Maar ik ga u laten. Ik hore zo geerne de vogelkens schufelen. Dus ik ga wederom even liggen.’

Liggen? Waar? Op het Brugs Kerkhof in Assebroek natuurlijk, waar hij zich natuurlijk wel beter kan ontspannen dan al die arme drommels die dikke boeken moeten signeren op de Boekenbeurs en uiteindelijk toch geen geld overhouden. Dan liever gezellig op het kerkhof! Waar er eeuwig gezongen en gedanst wordt en hij mee kan dansen en mee kan zingen met Love is in the etcetera.

luidspreker-groenig-geel-50-percent-frame.jpg

Love is in the air. Pom pom.

Waar er altijd meer dansers zich bij de dansenden voegen!

Pom pom.

Altijd meer! Het houdt nooit op!

Pom.

Maar ik moet nu stoppen. Mijn moeder komt net binnen.

Ciao!

been-grijze-achtergrond-zwarte-rand-50-procent.jpg

?

